I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2010-02-06

Mello-vadå?

Va, är det idag Melodifestivalen börjar? Snacka om att vara oförberedd, jag har helt missat startsträckan i år. Lite som att vakna upp på julafton utan gran eller pynt, för att du trodde att det där med jul händer väl inte förrän om en månad eller så. Fast inte lika dramatiskt.

Faktum är att jag ser väldigt lite på SVT för tillfället. Det hänger ihop med att vi har kaaaabel och kan se en massa Star Trek-repriser om kvällarna istället för typ nyheter och Idål. Jag skulle bergis ha missat hela schlagerkarusellen i år om jag inte läst lite webbtidningar då och då. Men Salem Al Fakir ska ju vara med, det borde vara sevärt. Och Idål-Ola-som-inte-vill-heta-Idål-Ola. Och ... vänta nu, Anders Ekborg? Är inte han nån sorts skådis?

Nytt för i år är i alla falla att Annika Lantz och några till (?) Twittrar live på Text-TV. Samt förstås att nya jurygrupper, regler och delfinalsfinurligheter snurrar till det för tittarna. Frågan är om det inte gått så långt över styr nu (Dolph Lundgren, FFS!) att även de ironiskt underhållande undertonerna gått förlorade.

Återkommer om detta. Om jag inte glömmer att titta, vill säga.

Inga kommentarer: