I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2010-02-18

Nej, det var ju inte bättre förr.

Nedan ett försök att locka oförstörda barn in på serietecknandets tuschfläckiga bana:


När jag var ung och (i alla fall lite) oförstörd, fick jag gå en konstkurs på Folkuniversitetet. Jag ville helst gå nåt med serier, men det fanns såklart inte. Istället gick jag nån allmän konstkurs. Lite akvarell, lite skulptur, ett fullskaligt porträtt i lera som aldrig torkade ordentligt och som säkert står kvar där än, såvitt jag vet. Ni som bor i Göteborg kan ju gå dit och fråga, det kanske blir värdefullt en dag?

Hur som helst, i den upplysta tid som är idag kan man få gå kurser i serieteckning på bland annat ABF. I alla fall om man är någorlunda ung och oförstörd. Så jag hoppas att kidsen tar chansen. På min tid fick man minsann bara klottra på bänken under mattelektionen, om man hade tur. Ack, alla dessa mästerverk som skrubbats bort med Vim!

BTW: Jag kan inte ladda upp bilder med Firefox, av okänd anledning. Antagligen virusskyddets fel. Dumt.

Inga kommentarer: