I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-05-24

Veckodagsblackout

Plötsligt får jag för mig att det är måndag, och att jag borde gjort en massa grejer till idag. Ringt människor, sprungit på stan, organiserat om i mitt klädsystem (ja, jag har ett sådant, om än icke välfungerande). Sedan inser jag att folk redan irriterat skulle ha stått och knackat på dörren om det varit måndag idag. Jag drar ett lättat andetag, sätter mig i solen och låter hjärnan smälta i den ljuva försommarhettan.

Imorgon ska jag göra en massa viktiga saker, vad för saker kommer jag just nu inte ihåg. Viktiga är jag i alla fall nästintill säker på att de är.

Apropå det där att funktionärerna fuskar bort småpartiernas valsedlar har jag bara två saker att säga. För det första: Shame on you, valfuskionärer. För det andra: Om det inte finns valsedlar för det parti du vill rösta på, kan du rösta ändå. Skriv bara partiets namn på en blank valsedel.

Inga kommentarer: