I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-05-04

Vårregn

Regn om våren kan jag stå ut med, gråa skyar blir grönt gräs och skyndar på småbarnens sommarhymnslektioner. Jag saknar den där skolavslutningskänslan, att stå och sjunga in sommarlovet i lövad sal. Att knäppa på Lunds studentsångare i bakgrunden på första maj är helt enkelt inte i närheten. Nåja, den tiden återkommer inom kort, men i år får jag längta. Att smyga runt utanför lågstadieskolor bara för att få höra sommarsånger tycks mig lite väl avancerat. För att inte säga misstänkt.

Bättre då att ladda för nästa års SPX, jag vill ju alltid gå och även helst sälja lite, men aldrig att det blivit av. Förutom den enda gång jag var där med La Escuela, förstås. Var det -05?

Saker att göra före April 2010:

  • Teckna

  • Leta upp tryckeri

  • Färdigställa och lansera webbsida

  • Föda barn

  • Rösta i EU-valet

  • Laga middag

Några av ovanstående punkter bör jag i alla fall hinna med. Punkt tre till exempel känns idag väldigt realistisk.

Dagens middagstips:
Låtsas att din stekpanna är en grill. Släng en laxfilé på grillen. Krydda med citronpeppar. Stek pommes frites i ugnen. Servera med tzatsiki och njut. Orkar du inte köpa tzatsiki, så köp färdig.

Jag kanske borde skriva en kokbok? Kokboksmarknaden på SPX kan väl omöjligt vara mättad, så säg?

Inga kommentarer: