I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-01-27

Nörderi-nördera

Ett tecken på att jag inte följer med i tiden är när jag läser i tidningarna om bästa sättet att sänka sin ränta. Vadå sänka, undrar jag, ränta är väl något man vill ha mycket av? Helst 100%, liksom, så att sparpengarna växer så det knakar. Folk med mera vuxenpoäng (och skulder) än mig är tydligen helt med på noterna. De vet att det handlar om återbetalningsränta på bolån och sånt där. Vuxna har det visst inte för roligt, de heller.

I övrigt börjar det dra ihop sig till Schlagernördarnas vaktparad, alltså Melodifestivalen. En tid att glädjas, klaga, håna och fnissa med fingrarna i öronen. Ja, jag är Schlagernörd. Jag längtar redan! I år hoppas vi att BWO sätter på sin sångare lite finare kläder än förra året. Ska vi rösta på honom måste vi faktiskt kunna se hans häck ordentligt.

Inga kommentarer: