I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-01-20

Alkoholförbud

... å andra sidan har jag inte ont i brösten längre.

Jag hittar inte Larson-bilden jag ville ha till det här inlägget, den där en häxa gratulerar den andra; "Grattis, jag trodde att du menade allvar när du sade att du hade en bebbe i ugnen". Jag har den i en tidning som ligger tryggt nedpackad tillsammans med det mesta andra jag äger - i GBG. Men om någon har en digital kopia får ni gärna skicka den till mig. Jag kan ha den som skrivbordsunderlägg.

Nu när jag outat mig som fertil förmodar jag att ni flockar er förväntansfullt i förhoppning om att detta ska förvandlas till en babyblogg med sockersött innehåll varvat med blöjbytesprat? Too bad, för det får ni inte.

Däremot har jag gått med i ett sånt där "Hej jag är gravid"-forum, där man bland annat får lära sig att förkortningen BF står för "beräknad förlossning" och inte för "boyfriend", samt att MF betyder något helt annat än "motherfukker". Hursomhelst, dit förlägger jag de flesta blogginlägg om barnvagnar, ligamentsmärtor och kolostrum. För att jag kan.

Meanwhile, ute i den riktiga världen, har det blivit dags för examination på C-uppsatsen. Jag har hört att det är fult att göra gravida människor upprörda, kanske kan man anföra det som argument för att vi helt enkelt måste få ett bra betyg?

3 kommentarer:

Froggie sa...

(Skrattar!!!)
Ja!! tro mig. det är riktigt fult att göra gravida människor upprörda. Jag är går genom samma situation nu. Jag vet inte vad jag kan göra att blidka min flickvän. Hon är gravid ö allt jag gör att gladja henne verkar kränka henne. Vet inte vad att göra. Jag riktigt sakna henne ö vill vara där för henne. uppriktigt behöver henne tillbak
däremot, lycka till som du förbereda att avlägga examen.

Linda sa...

Jag är en rätt förslöad person i normala fall, men nu när jag är sjuk så blir allt tänk i skallen till gröt. Och, för att få klarspråk...eller snarare klartext i detta...du är gravid? Eller har jag, i mitt misära tänkande, fått det hela åt helvete om bakfoten? Jo. Men om du nu är gravid, i sånna fall, så får jag passa på att säga GRATTIS ^^

Sliven sa...

Froggie: Precis.

Linda: Jupp, gravid är just vad jag är. Klartext skriver jag däremot sällan. Cryptic is the way to go! ;D