I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-12-31

Återblick och framtidstro

Istället för att angsta inför framtiden och kvällens begivenheter, har jag beslutat mig för att damma av ett gammalt nyårsmeme:

Go to your Calendar and find the first entry for each month of 2009 (not including memes of course). Post the first line(s)/sentence(s) of it in your journal, and that's your "Year in Review".

2009-01-01
En annan dag

Morgondagen grydde... och året kom och året gick men staden var densamma.


2009-02-04
När blir det vår, då?

Skolan är slut. Så varför är det då så mycket papper överallt?


2009-03-04
Skåpmat

Blondinbella: Jag ska bli som Elle Woods!
Sliven: Jag vet. Jag är synsk, förstår du.


2009-04-01
April, april

Man får väl säga att de valde ett fint datum för att sätta Ipred i rörelse? Igår var det alltså sista chansen för den som känt ett brinnande behov av att hoppa upp och ner framför en polis och sjunga: "Jag fildelar, jag fildelar!"


2009-05-01
First of May

(YouTube-klipp med Jonathan Coulton)

Mmm, äntligen vår. ^_~


2009-06-04
1989

Nog för att Piratpartiet har sina poänger, men jämfört med Kina ligger Sverige (och EU) troligtvis i lä.


2009-07-05
Lika härliga framgå...

Åsså var det Juli... det galet varma vädret har gett med sig en smula, höll på att få härdsmälta i värmen. Inte för att jag känner mig särskilt vitsig eller mångordig idag heller, men fläkten slipper i alla fall gå på högvarv.


2009-08-06
Another month

Jag hade en tanke om att nån dag sortera mina webb-bokmärken. Sortera ut, lägga rätt, radera. Jag säger bara, HA!


2009-09-05
Stupidity hurtz my earz

Häromkvällen satt jag ganska långt ifrån en man på bussen. Han lyssnade på musik. Det gjorde jag också, om än inte frivilligt.


2009-10-05
En måndag i Oktober

Jag gillar inte riktigt uttrycket "att göra rätt för sig". Ungefär som att man förutsätter att man fram tills nu gjort fel.


2009-11-02
En skakning på nedre däck

Det känns ibland som om mitt privata Titanic är på väg att gå under. Exempelvis när jag inte sovit så bra på natten, snålblåsten viner eller när hissarna bara vägrar fungera.


2009-12-01
Anything you can do, I can do better.

Jo, den där reklamen som går nu, där man frågar sig hur i hela friden det ska gå för Sverige, nu när så många ska gå i pension? Jag tycker inte riktigt att budskapet går hem.

*****************


In alles, 2009 var intressant, men jag skulle inte vilja bo där. Jag brukar inte avlägga nyårslöften, men i år tänkte jag göra ett undantag, av ingen särskild anledning alls.

2010 ska jag:
  • Lära mig att teckna händer

  • Putsa mindre, producera mera

  • Andas

Inga kommentarer: