I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-12-31

Summera de dagar som gick

Sitter och försöker tota ihop en summering av mitt 00-tal. Tänkte mig nåt i stil med: "Jo förstår du, lilla barnbarn, att på 60-talet rökte man på och på 00-talet tankade man illegalt", men det vill sig inte riktigt.

Vad jag gjorde under 00-talet:


  • Gick ut gymnasiet.

  • Jobbade på hamburgeria.

  • Insåg att jag var föga lämpad för någon form av serviceyrken och flydde hals över huvud in i studiernas värld.

  • Pluggade serier i Hofors. Utbildningen gick väl an, läget var mindre idealiskt.

  • Sökte jobb. Gav upp.

  • Flyttade till Örebro och levde studentliv for realz.

  • Sökte jobb. Gav upp.

  • Flyttade till Norrland och tog tag i min oavslutade examen. Pluggade lite till.

  • Fick barn. Insåg att graviditet inte nödvändigtvis är synonymt med 30 kilos övervikt och att de flesta skräckhistorier från förlossningssalar är betydligt överdrivna.

  • I 00-talets sista skälvande minuter fick jag även chans på jobb. Fortsättning följer.

Krydda med diverse mer eller mindre intressanta kärlekshistorier och voilá; thus my 00-tal has come to an end.

Just det: jag spenderade allt för stora delar av 00-talet på platser där jag egentligen inte stod ut. Never again.

Fram mot ett ljusare, fräschare 10-tal!

Inga kommentarer: