I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2010-01-06

Vem ska trösta Doktorn?

Nu har jag sett både julspecialen av Doctor Who, med David Tennants sorti, och några gamla avsnitt från säsong två (for old times sake). Hur ska den nye skådisen, whatshisface, kunna fylla dessa basketdojor? (Och hur många följeslagare ska han avverka?)

Doctor Who får mig att tänka på "Vem ska trösta Knyttet". Vad gör man med en snäcka universum om man ej får visa det? David Tennants Doctor var dessutom ganska lik Knyttet. Överrock och rufsigt hår. Ögongodis att sakna.

Om Doctor Who är Knyttet, så kan man ju säga att The Master är Chucky. Jag väntade förgäves på hans givna slutreplik: "Fine! Kill me! I'll be back! I always come back!" Men ack vad jag bedrog mig. Nåväl. Kanske nästa gång?

I övrigt väntar jag fortfarande på att Doctor Who ska regenereras som Joanna Lumley. Det funkade ju i The Curse of Fatal Death?

Inga kommentarer: