I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-03-22

La Voix says:

Småpartierna får inte tillräckligt med plats i debatten inför valet till EU-parlamentet i juni, tycker Gudrun Schyman. Jag visste väl att det var någon sorts val i år som jag halvt om halvt glömt bort, har gjort en anteckning nånstans i min mentala almanacka om att det vore bra att komma ihåg att rösta. Om jag inte är upptagen med att föda barn eller så, vill säga. Man kanske kan SMS-rösta från BB?

I Melodifestivalen vann för första gången i världshistorien den låt jag röstade på, vilket ger mig hopp inför framtiden. Visst kan vi skicka Schyman till Bryssel, hon kan röra om lite i gubbgrytan. Fast frågan är om det inte vore mer progressivt att skicka Tingeling, ändå? Nej, vänta stryk det där; provokativt skulle det ju stå. Med tanke på dagens politiska klimat skulle de dessutom få bra med röster, vilket torde framgå om man lyssnar till texten i den här sången...

LOL, Baby, LOL.

Jag vet i alla fall vad jag ska lägga min voix på. Vet du?

Inga kommentarer: