I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-03-18

Bildning

Jag hörde en gång att det är bättre om man lär sig Illustrator innan man lär sig Photoshop än tvärtom. Det ska tydligen vara enklare att förstå vad man håller på med då. Eftersom jag aldrig haft anledning att lära mig Illustrator ordentligt tror jag blint på ovanstående; det är fan inte lätt. Bara att fatta hur man vektoriserar lineart utan att behöva sitta och fylla i allt för hand var smärtsamt, instruktioner för dummies finns det trots allt inte allt för gott om. Och sedan kom Polly Live Trace. Tack, Illustrator. Jag visste väl att du hade det i dig.

Som kontrast till allt vad banor heter var jag såklart tvungen att göra något fullkomligt analogt också.

Fick akut sommarlängtan, slängde ett öga på snötäcket utanför fönstret och bestämde mig för att stanna inne och dra täcket över huvudet tills det smälter. Alla som hyllar badsäsongen får pluspoäng från och med nu. De som vill bygga snögubbar får minus, minus, minus.

Snälla tant Tö, kom och sopa bort all snö!

2 kommentarer:

Janina - Modellen som skiter i alla måsten sa...

Jag hade lätt att lära mig photoshop men illustrator.. well what can I say.. INTE lika enklet direkt ;)

Sliven sa...

Nej, helt enkelt är det faktiskt inte. Men Live Trace är en god början! ^_^