I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-11-14

Oh my darling Clementin

Idag har jag shoppat clementiner, det känns juligt. Juligt var det ävenså i butiken, det börjar dyka upp en hel del glitter och stjärnor med mera. Jag tycker det är trevligt, särskilt nu när det har snöat. Det är liksom dags för jul i min kalender.

För att spä på julkänslorna haver jag idag packat in ett fint paket, som jag i förlängningen hoppas få i (tidig) julklapp. Det vill säga, jag har skickat min dator till den Onda Butiken och hoppas få tillbaka den före jul.

Vet ni hur svårt det är att skicka ömtåliga paket i Sverige? Stora ömtåliga paket. Näst intill omöjligt är vad det är, jag har kämpat länge för att komma på en lämplig packmetod. Posten har inga bra paket, dessutom slänger de saker i golvet och skiter fullständigt i om de går sönder. Jag vet allt, jag ser Karl Bertil Jonsson varje jul... Den största sortens låda som bekvämt finns att tillgå, det vill säga flyttboxen, är för liten. Wellpapp är för tunnt. Bubbelplast är bara ingen idé. Tursamt nog fick jag en låda från en hygglig kvinna i en butik för kontorsmateriel, heder åt henne säger jag bara. Med massvis med tape enligt mitt recept blev det faktiskt ett riktigt hyfsat paket, vi slängde på en massa varningslappar också, så de inte slänger min dator i golvet för hårt... *glares* Frakten var billigare än jag hade räknat med också, sånt är ju alltid en fin överraskning. Am now very accomplished.

Imorgon ska jag lösa ut min kurslitteratur, hepp! Fast jag har att läsa ikväll ändå, jag är djupt inne i Robert Jordans intriger. Det är bok 11 som gäller, fast det är bäst att läsa långsamt. Vem vet när (och, hemska tanke, om!) bok 12 kommer ut? Hoppas hoppas att de hittar en duktig spökskrivare, vi bara måste få veta vad som händer! Jag förstår Jordans intention att skapa en intressant bakgrundshistoria med New Spring (som jag tror skulle bli en triologi, rätta mig om jag har fel). Men jag hade nog hellre varit utan New Spring än den sista boken i serien... Jordan, Jordan. Var det där så smart?

Nåväl. Allt gott till den som väntar... och mycket gott till mig.

Inga kommentarer: