I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-11-30

Inkarnationer av Java

Java är inte helt oväntat tämligen komplicerat, särskilt för nybörjare som ska tyda instruktioner från inbitna Javarävar. Jag gav efter för impulsen jag fick i början av kursen och beställde Head First Java, ur läroboksserien som gör torr programering juicy sweet. Kan de få mig att älska CSS kan de få mig vart de vill. Jag ska förfölja de underbara människorna bakom Head First-serien och be dem gifta sig med mig.

På den tiden då Internet var nytt för mig var Java ett café som bjöd på sociala intriger och stilfulla applikationer (läs: utstyrslar). Vi som hängde där var esteter, media-wannabees, gothare, lajvare och allmänt ljusskygga typer. Mer mainstream-orienterade människor vantrivdes på Java; de kände sig utstirrade. Numer dricker jag mitt kaffe online och klassificerar objekt efter funktion snarare än personlig stil... allting rör sig, allt förändras.

I morgon är det December och första advent-helg. Förbi förbi flyger tiden. Snart har jag känt O i fem månader. That's hot.

Inga kommentarer: