I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-11-20

Juljobb

På ett av postkontoren i landets huvudstad stod Karl-Bertil Jonsson och sorterade inkommande paket. Karl-Bertil Jonsson var fjorton år och gick i läroverket, men just nu stod han som sagt och sorterade inkommande paket. Så här dagarna före jul anställde postverket skolungdomar till att arbeta hela nätterna, eftersom den ordinarie personalen slutade klockan 17.

I år får jag själv bli Karl Bertil Jonsson (och kasta dyra kristallvaser i golvet). Jag ska extraknäcka på postsorteringen varje morgon 06,00 i två veckor. Kalla mig galen. Helst ville jag jobba natt för OB-tillägget, but what's a girl to do? Nu får jag fler arbetstimmar än jag räknat med och slipper ha panik över ekonomin i januari-februari... skönt att slippa ångest över resttentor och uteblivet studiebidrag. Men ack, 06,00! Det låter faktiskt ganska smärtsamt.

Jag får värma upp ordentligt med sovmorgnar...

I övrigt ser jag fram mot julen. Den blir, av allt att döma, vit. Om det inte blir väldigt varmt, förstås.

Inga kommentarer: