I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-08-07

Oönskad Baksmälla

Ingenting kan förstöra en trevlig helg såsom en datakrash. Jag förmodar att det relativa lugn jag trots allt känner tyder på att vårens kris faktiskt lagt sig, vilket för all del är good news...

Men, ändå: FUUUUCK!!!!!1!!!one!eleven!

I lördags såg vi Simpsons, en och en halv timmes skrattfest, ingen downtime. Träningsvärk i skrattmusklerna tyder på att jag inte haft så kul på länge. Men trots att filmen redan är en given succe, hoppas jag nog att de låter bli den halvutlovade uppfäljaren. En One Hit Wonder blir alltid bättre ihågkommen än en allmänt bra fullängdsplatta, för att dra till med en inte helt lyckad liknelse. Vad jag vill ha sagt är att jag vill se Simpsons, massa Simpsons på TV i framtiden. Långfilmer som tappar i kvalité allt eftersom uppfäljarna rullar... Nej tack, varför förstöra ett bra koncept?

Och nu är det äntligen, ÄNTLIGEN sommarvärme! Vi travade runt Sidsjön, som jag inte visste fanns, önskade att jag tagit med mig badkläder (Note to self: medtag alltid badkläder på veckoslutsdater!), plockade hallon och var sådär allmänt gulliga som folk som nyligen insett att de gillar varandra plägar vara.

Utbildningen i Norra Ishavet Tornedalen drar inte igång förrän i Januari pga för få sökande, vilket också känns bra; jag skulle börjat på måndag och känner inte alls för att dra iväg till ny stad redan i helgen. Funderade till och med på att erbjuda mig att hjälpa till att marknadsföra utbildningen, kanske sno ihop ett snyggare reklamblad åt dem eller plantera ut info på Mittuniversitetet. Men det kan ju visa sig svårt nu...

Kort sagt, helgen var fin, men måndagen bjöd på oönskad baksmälla i form av datakrash.

Min dator är min bebis. Min bebis är ett problembarn som kvaddar ihop ungefär var tredje månad och ger mig ångest och huvudvärk. Jag matar den med de finaste programmen och byter blöjor uppdaterar viruskydden som man ska. Men jag misstänker att min dator är ett bokstavsbarn... =p Suck sucketi suck.

Varför kan det aldrig få lov att vara bara bra?

Inga kommentarer: