I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-08-29

Den hög(färdiga)re Matematikens våndor.

Hahaha, läser i Babben Larssons Krönika att hennes dotter diggar Fanfiction:

Hon är inne i en intensiv läsperiod där hon sitter inloggad i timmar varje dag på olika fan-sajter. Jag vet att man ska kolla upp vad barnen gör på nätet, men i hennes fall är jag lugn. Hon är helt absorberad av de historier som folk har fantiserat ihop om vad som händer Harry Potter, Aragorn och Buffy vampyrslakterskan när ingen tittar på.

Du vet väl att det är mycket pr0n, angst, slash och smaskig Mpreg i Fanfic-djungeln, Babben? För all del, jag vet inte hur det ser ut i den svenska Fanfic-världen. Men jag vet heller inte hur gammal Babbens dotter är, eller på vilket språk hon läser. Den äldre generationens okunnighet roar mig stundom, bara.

Det bidde inte ens en tumme på MIUN, matten var tydligen hård och svår även för den som kämpat sig igenom matematikens högre kurser på gymnasiet, och frågan är om det inte är lika bra. Jag kan tänka igenom mina valmöjligheter och -- kanske -- söka Masterprogrammet i Design på HDK nästa höst. Det ni.

Det är långt mellan jobbmöjligheterna som vanligt, mer så eftersom jag riktar in mig på närliggande områden mer nu än förut. Det är trist att bryta upp nåt nyträffat, ju, och senast jag gjorde det gick det ju som bekant käpprätt in i glömskans dalar och blev till intet. Så jobb häromkring i ett år och sen GBG och HDK 2008, det låter väl som en fin plan? (Och så hinner jag ändra mig och byta riktning ungefär femtielva gånger fram tills dess; finemang!)

The Good News are att jag inte känner ett trängande behov av att springa springa bort längre, jag kan pausa här ett slag utan ångest och se vart vinden tar vägen. Mycket bra.

Om bara min dator ville leva lite också vore det till och med Massa bra.

Inga kommentarer: