I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-10-24

Votera mera. Eller mer effektivt.

Saker jag skulle vilja lagstifta mot:


  • Allmändumhet*

  • Modem som kopplar ner sig

  • Ont i magen på nätterna

  • Försenade bussar


Dessutom vill jag verka för längre sovmorgnar och mer SciFi på TV. De som inte är med mig, är emot mig.

I övrigt tycker jag att man kan uppmuntra till högre närvaro i voteringssalen genom att tillämpa samma regler på gymnasiet: har du mindre än 80% närvaro, så får du heller inga pengar. Har du undermåliga kunskaper i ämnet du ska votera om, så får du gå hem och läsa på innan du får skriva slutprovet trycka på knappen. Det är väl bara rätt och rimligt att de folkvalda ska kunna uppfylla sådant?


*jmfr "allmänkunskap"

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack