I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-10-15

Du har ju hela helgen på dig!

Du har ju hela helgen på dig att bli frisk, får man tydligen veta om man är lite krasslig och ringer till vårdcentralen för rådgivning. Kom inte till oss och skräpa, stanna hemma och nys, liksom. Nöff, nöff, säger jag om det. Kommer osökt att tänka på lottovinnaren Åke från 90-talsreklamen. Vad tror ni skulle hända om han ringde till sjukvårdsupplysningen idag?



Det är i övrigt Blog Action Day idag, då tanken är att alla ska blogga om klimatförändringar. Går man in på Twitter kan man däremot lätt få uppfattningen att det är nåt som kallas TekPol alla ska blogga om.

Bägge ämnena är för all del intressanta, men jag blir lätt lite stressad av alla dessa saker som man "ska" blogga om. Nu är klimatet på tapeten, idag bloggar alla om det! Är ni med nu då? Sisådär tre veckor efter att lämmeltåget gått brukar jag komma på att jag faktiskt hade något bra att säga i den debatten. Och det känns ju så lagom dags då. Oftast blir det därför ingenting av det.

Nu ska jag gå allra sist och bara säga "hej!", jag vill va' en krokodil för mig!

Inga kommentarer: