I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-10-13

Jag klåpar mig, ty jag kan.

Ajdå... nu har jag visst lyckats kvadda grundinställningarna för gadgets i bloggen. Illa. Det gick visserligen att styra upp i koden i stället, men det var ju just eftersom jag skulle in där och peta som det blev fel från början. Asch. Dumt.

Funderar på om jag egentligen gillar Twitter, eller om det mest är irriterande? Har beslutat att ge det en "andra chans" efter ett jämförelsevis långt uppehåll (jag har bara haft det sen i somras). Men jag vet inte. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Ingen under 20 verkar använda Twitter, vilket dels tyder på att det är ohippt, men å andra sidan är det ganska skönt med otrendiga saker, tycker jag.

Vad jag egentligen vill ha är en sorts Facebook som är intressant, funktionellt, interaktivt och där jag själv kan välja layout. Inga jobbiga applikationer där man ska mata små virtuella husdjur eller skicka blommor till folk (jag har äntligen slutat med det nu. Om jag inte får återfall, förstås). Och givetvis inga galna användaravtal där jag förbinder mig till att sälja min själ och mitt privatliv till Djävulen eftersom Facebook automatiskt äger alla bilder jag laddar upp, i all evinnerlighet, amen.

Kan inte Google Wave vara ett sånt nätverk? Och om det är det, kan inte jag då få en invite så att jag slipper stå härute i kylan och värja mig från lustiga applikationer och skojsiga quiz?

I övrigt har jag äntligen lärt mig att det heter virtuella och inte "virituella". Det känns stort.

Inga kommentarer: