I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-06-21

Du skall, du skall icke, du skall...

Förutom att vi båda verkar älska svart kajal, så har jag och Linna Johansson tydligen ingenting gemensamt. Eller, ja, hon är ju också gravid förstås. Men det kanske är just därför att det är typ där likheten slutar som jag gillar hennes blogg?

I övrigt frågar jag mig om mödrahälsovården är särskilt konservativ just i Stockholm? Både i Belinda Olssons Gravidchock-böcker och Joanna Rubin Drangers senaste serieroman vimlar det av Pro pain-barnmorskor och amningshysterikor, och de bor väl mig veterligen i Stockholm bägge två?

ur Alltid redo att dö för mitt barn


Eller det kanske bara är jag som haft turen att inte springa på den typen av barnmorskor. För mig kan de gärna hålla sig borta, kommer de i närheten av mig har jag bestämt ett lager av positiv smärta som de kan få smaka på.

Inga kommentarer: