I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-06-06

Benny Jultomte

Veckans wow: Benny Andersson sponsrar Feministiskt initiativ med en miljon. Kronor alltså, inte dragspel, lyckönskningar eller något annat. Än svänger det om gubben, må jag säga.

Imorgon (idag, tekniskt sett) är det både helg och röd dag, lägligt för den som vill snöra på sig partybootsen och hitta på dåligheter i natten, alltså. Festa inte så hårt att ni missar att rösta på grund av baksmälla, bara. Såvida ni inte redan röstat förstås, vi som förhandsröstat får vara så bakfulla eller lata vi bara önskar. Den som är ute i tid får dra sig på sofflocket, som det gamla talespråket just myntades.

En annan svängig gubbe är för övrigt Lennart Hellsing, som fyllde 90 år igår. När jag blir gammal vill jag också gå runt i färgglada kläder, göra lite som jag vill och ha en diger produktion av fina saker att blicka tillbaka på.

Nu blev jag sugen på att skapa. I wanna swing.

Inga kommentarer: