I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2007-12-23

Happy Merry Everything!

Chuck Norris har ingen humor.

De senaste två, tre veckorna har varit slitsamma, men helt ok. Jobbet har funkat och det var inga större problem att ta sig upp på morgonen, även om det var tiiidigt. Däremot tror jag bestämt att hela skogar passerat genom mina händer under dessa veckor.

...jag tänkte skriva något långt, trevlgt och insiktsfullt, men mitt tangentbord verkar ha gett sig till den grad att jag måste hamra på tangenterna som på en gammaldags skrivmaskin, och ändå kommer ingen text... hoppas det är batteriena. Well, tydligen. Nu känns det mycket bättre.

Julbaletten är igång, men eftersom jag varit lite under ytan har jag inte riktigt kopplat att det är julafton imorgon. Nästa vecka låter mer rimligt, men är det så så är det. Vi har inga julklappar i år, så stressen och förberedelserna har varit minimala; bara ett par små gåvor åt kusinerna och kanske nåt fint åt O. Fast annars tycker jag att det är trevligt med paket, både att slå in (sådär lagom julmysigt) och att få dem. Det är bara alla måsten som är negativa, när man måste skicka ett kort till den, eller en gåva åt den... det är bättre att ge nåt mindre som verkligen blir uppskattat än att rusa ut och shoppa för livet, leksaker som aldrig blir använda, outnyttjade presentkort och allsköns skit. Det är dags för en minimalistisk era nu ett slag, i alla fall tills man får barn själv och bara måste få skämma bort dem, fast av helt andra anledningar. Egna barn och andras ungar, liksom.


Året har vänt (Vintersolståndet), jag känner det. Jag har massor att göra, skoluppgifter som jag förträngt och annat skoj, men for now, a very merry Yuletide to ye all.

2 kommentarer:

Micke sa...

Helt underbar bild! Är det du som gjort den?

Hoppas helgen varit fin!

Sliven sa...

Nej tyvärr... I wish!

Gott Nytt och god fortsättning!