I DO IT MY WAY
 I DO IT MY WAY I DO IT MY WAY

2009-02-09

Vintermys

Vill du komma hem till mig och hjälpa mig med disken? Jag har sparat i en hel vecka, så att vi ska kunna ha en riktigt fin stund, vi kan ta en diskhandske var och bara le mot varandra över berget med tallrikar. Sen kan du ta diskborsten, så torkar jag av de rena kopparna och ställer in dem i skåpen.


Lite senare kan vi sortera smutstvätt ihop, 40-tvätt för sig, 60-tvätt för sig och badrumsmattan får gå i en egen maskin. Det vore väl mysigt? Du kan få vika ihop de rena handdukarna sen, medan jag sorterar strumpor.

Nähä, det kanske inte låter som en alldeles rolig dejt. Det är faktiskt inte så lätt, ska jag tala om för dig, att fundera ut trevliga små budgetalternativ till bergsklättring, Turkiet-resor och skidresor till Sälen. Vintersport är dessutom jättekallt och jobbigt. Tänk så mycket trevligare att sortera lite tvätt framför öppna spisen? Inte för att jag har någon öppen spis, men man kan i alla fall koka lite varm choklad sen, när grytorna är rena. Fast då måste man såklart diska igen sen. Men det är ju bara trevligt, eller hur?

Inga kommentarer: